Pecka, po které všechny další filmy, pojednávající o konfliktu v současnosti nebo nedávné minulosti, začaly na poli akčních scén vypadat stejně (nebo se o to alespoň snažily), přičemž tento stav trvá prakticky dodnes. A nejen v rámci filmů, ale i seriálů nebo videoher. Co Spielberg načal v SPR na pláži Omaha, to Scott roztáhl na celovečerní stopáž a dotáhl do konce v BHD na ulicích Mogadiša. Zkrátka a jednoduše, naprosto parádní film a naprosto parádní Zimmerův OST, není co řešit.

Bude to znít směšně (a vlastně je), ale pokaždé, když vidím zatmívačku, nástup závěrečných titulků a rozezní se Minstrel Boy (mimochodem, geniální song i když není původní), tak se cítím, jako bych tam byl tehdy s nimi a říkám si „tak jsem to přežil“. Asi ta nejvyšší meta, na kterou může režisér vůči divákovi dosáhnout a Scottovi se to, minimálně u mně, podařilo beze zbytku.

P. S. Jediná, nedůležitá, nepatrná výtka za mně směřuje na ten hypotetický scénář, že kdyby se na place BHD nepotkal Scott s Bloomem, možná bychom se v KOH v hlavní roli dočkali někoho poněkud herecky schopnějšího. Ale možná taky ne, no:-)


V tom filmu ho herecky převyšují úplně všichni kolem něho nehledě na prostor jejich role a není to tím, že by měli své party napsány nějak výrazně lépe než on (totéž třeba Troy). Což je trochu problém, když se jedná o hlavní roli, která by měla táhnout celý film. Věřím tomu, že takový Hardy nebo Crowe by to zvládli o dost lépe.


Jo, to klidně být může, neviděl jsem. To ale imho nemění nic na tom, že v KOH má značné herecké rezervy a co si tak pamatuji, tak jeho výkon se kritizoval už v době premiéry (z mého pohledu oprávněně). Jestli se mezitím s postupujícím věkem a zkušenostmi herecky posunul, tak je to jen dobře. Jinak díky za tip.