Při Coppolově formě posledního čtvrtstoletí a všemožných historkách z placu z toho další Matrix nebo Inception nejspíše nebude:-), ale ať už to kvalitativně (protože tržebně to bude nepochybně totální průser) nakonec dopadne jakkoliv, tak klobouček před Coppolou (a Costnerem) přinejmenším za to, že kašle na všechny kravaťáky a účetní a prostě si svou vizi natočí za vlastní prachy, když to jinak nejde:-). Od devadesátkového Rainmakera jsem od Coppoly nic neviděl (proč taky?), ale tady udělám výjimku a do premiéry budu doufat, že mistr na sklonku kariéry našel své dlouho ztracené mojo.


Caligula meets Babylon meets Metropolis meets who knows, what else:-). Vypadá to, že si Coppola fakt splnil sen a nacpal do filmu úplně všechno, co ho kdy k tématu napadlo. Škoda, že to nedotáhl do konce už někdy v 80s, nejpozději v 90s. Trhákem by to asi ani tehdy neskončilo, ale měl v té době ještě slušnou režijní formu a hlavně by to nestálo 120 mega. Běžné publikum to (stejně jako studia) vyignoruje, tak Coppolovi nezbývá než doufat, že pobere nějaké ceny a osloví alespoň cinefily.

Jinak tedy chudák Driver, mám toho kluka ušatého rád, ale od posledních SW jde z jednoho (na první dobrou očekávaného) propadáku do druhého a tohle znovu nebude výjimka.


Costner už je naštěstí potvrzený a do kin se u nás první film podívá. Což doufám, že automaticky znamená i kino premiéru druhého filmu, přestože oboje skončí jako finanční průser. Coppola když už ne v široké distribuci, tak by se mohl objevit v rámci kviff a později v artových kinech.


Tak Coppola hodlal Inglenook prodat tak jako tak, viz loňský rozhovor s ním a Costnerem, až při tom/poté si uvědomil, že by získané finance mohl použít pro natočení vysněného projektu, když mu studia dávala desítky let košem (s bonusem navíc v podobě kontroly nad finálním střihem a bez korporátních kompromisů obecně).

Tohle nebyla riskantní/zoufalá sázka na jednu kartu, jako když zastavil barák kvůli produkci Apocalypse Now, protože nic lepšího v ruce neměl. Prostě spojil příjemné (nově sto mega+ na účtu) s užitečným (šance po letech dotáhnout svůj sen do realizace). Přesto velký respekt za to, že se do filmu pustil (Costner to samé):-). Taky to mohl naházet do fondů/akcií/whatever a zajistit Sofii a Romanovi spokojený důchod ještě spokojenější důchod:-).


Pokud přistoupím na hru, že to vypadá jako – o něco méně šlapající a o něco méně dravěji natočená – futuristická verze Babylonu (paradoxně s větším budgetem, než měl k dispozici Chazelle), tak je trailer kupodivu docela v pohodě. Pokud přistoupím na hru, že Emmanuel je schopná herečka (vtipná to představa:-)), tak je možné se těšit i z castingu jako celku.

A pokud přistoupím na hru, že většina dosavadních reakcí na film se plete a Coppola se kvalitativně vrací někam na úroveň devadesátkového Rainmakera (čemuž se tedy podvodným alternativním marketingem nejde úplně naproti:-)), tak to za zhlédnutí alespoň na streamu (kam to Lionsgate uklidí možná ani ne do měsíce od premiéry) čistě ze zvědavosti, za co Coppola utratil prachy z vlastní kapsy, určitě stojí.