Počkat, tak pětku pojmenovali jen jako Scream a šestka půjde do kin jako Scream 6? Hmm, to dává smysl:-). Škoda prořídlého původního castingu (což byl jeden z hlavních pilířů celé série), ale jako letitý fanoušek se na další díl přesto těším. Pětka se povedla, Ortega byla fajn už minule, s Wednesday, kde vyloženě zazářila, se dostala do povědomí násobně více lidí a může k šestce přitáhnout další publikum, plus k tomu nově na palubu nastupuje Weaving, která se do podobných žánrovek hodí vyloženě ukázkově.

Jinak ale po těch dekádách a hromadě mrtvol, které vykosili zabijáci v jedněch a těch samých hadrech by člověk skoro čekal, že ten kostým budou prodávat už jen na občanku s doložením výsledků psychotestů:-).


Yippee-ki-yay Ghostface fanboys, jako fanoušek série musím konstatovat, že to vypadá skvěle:-). Jakmile se objeví stará známá maska za doprovodu starého dobrého hlasu od Jacksona, tak na tváři okamžitě nabíhá spokojený úsměv.

Campbell jako jeden z maskotů celé série sice trochu chybí, ale jinak se zdá, že se pokračuje v duchu povedené pětky. K tomu dream team casting (Ortega a hlavně Weaving mňam:-)), neokoukané prostředí velkoměsta, kde je spousta příležitostí ukázat v sérii něco nového a možná malinký upgrade celého konceptu, viz vražedná “síň slávy”.

Kdyby se konečně tvůrci odchýlili od provařené dvojice zabijáků a ještě k tomu v kombinaci muž/žena a zabijáků bylo nezávisle na sobě třeba pět – taková variace na hru “kdo zabije hlavní postavu, ten vyhraje”, tak by to bylo přímo super.

Jen doufám, že se nebude příliš retconovat a “šokující” killer identity twist na konci nebude o tom, kdo je zase čí (nevlastní) příbuzný, protože ve trojce to vůbec nefungovalo. Každopádně každý díl viděn v kině a tenhle nebude výjimkou:-).


Kruger za Williamsona (jsem zvědavý na jeho novinku Sick) nebyla šťastná volba, no. Od Scream 3 ho fakt nemám rád a bál jsem se ho i loni u Mavericka:-).

Jako já chápu, že celá trojka je postavena okolo toho tématu vracení se zpět na začátek, kruh se uzavřel, atd. a nějak to s jedničkou propojit museli, ale jednak jak píšeš nemá Sidney s Romanem ve filmu prakticky žádný vztah (myšleno mezi postavami) – na rozdíl od jedničky a dvojky (s Loomis sice moc ne, ale s Mickeym jo) – a jednak tyhle puppet master vysvětlovačky mají všechny do jedné ten samý problém, ať už jde o Scream 3, Spectre nebo E IX ve SW – nějak smysluplně vysvětlit, proč se celou dobu držel záporák v pozadí a proč najednou vystoupil ze stínu a rozhodl se vzít věci do vlastních rukou.

Přitom tehdy úplně stačilo, kdyby se ukázalo, že Billy a Stu o tom, že matku Sidney zabili prostě kecali, aby ji zranili/zamachrovali před ní a byl to ve skutečnosti zhrzený Roman, přičemž ten kill fest, který ve trojce rozpoutá (tím, že z něj nelogicky udělali jediného vraha ve filmu má nejvyšší bodycount ze všech zabijáků v sérii:-)), by zdůvodnili tak, že někdo po letech náhodou přišel na to, že matku Sidney zabil on a ten někdo to chtěl Sidney prozradit, bla bla bla, prostě nějaký rozumný důvod, proč její postavu z exilu vytáhnout do Hollywoodu a bylo by to úplně ok včetně toho, proč v jedničce a dvojce Roman na Sidney kašle, zatímco ve trojce jí najednou chce zabít.

Jestli v šestce přijdou s něčím podobným stran Gale (ta hláška Ghostface na konci traileru to trochu naznačuje), tak doufám, že logicky vysvětlí, proč se najednou po 25 letech někdo zaměřil právě na ni a co ten dotyčný jako dělal doteď:-).


No právě, zrovna loni jsem si při příležitosti pětky dával po letech repete celé série najednou a pokud se pamatuju, tak tam Roman říká Sidney něco o tom, že práskl Billymu poměr její matky s jeho otcem, aby ji Billy následně zabil (do čehož pak zatáhl ještě Stua), což prostě znělo jako vycucané z prstu (asi proto, že – jak je u podobných retconů zvykem – taky bylo:-)). Jednak nemohl vůbec tušit, jak Billy zareaguje (taky to mohlo dopadnout tak, že Billy zabije svého tátu a that’s it:-)), jednak provést to sám a hodit to na Cottona bylo rozhodně jistější /jednodušší, než doufat, že to provede Billy/kdokoliv jiný, koho se dotýkaly aféry matky Sidney a ten to hodí na Cottona, ale především, kdyby se ve trojce ukázalo, že to byl ve skutečnosti Roman, dávalo by pak smysl, proč Sidney v jedničce i ve dvojce ignoruje (protože mu šlo jen o matku, zatímco ve trojce by se vymyslel nějaký důvod, proč se to změnilo) a dodalo by to vztahu mezi nimi mnohem větší dynamiku a Sidney silnější motivaci to s ním skoncovat.

Každopádně sice si do trojky sem tam rýpnu, ale vlastně ji mám rád a souhlasím, že v rámci slasherů obecně si nestojí zase tak špatně. Na jedničku s dvojkou se sice nechytá a to zklamání v kině, když byl člověk natěšen kvůli předchozím dvěma filmům, si pamatuju dodnes (kdyby alespoň ten Williamsonův debut, kvůli kterému se vykašlal na trojku, stál za to), ale postupem času se u mně dostavil “efekt T3”, u které jsem to v kině o pár let později měl úplně stejně a až v průběhu let jsem obě trojky vzal na milost a nějaké kvality si v nich našel (T3 tedy o něco dříve a ve větším měřítku, ale nakonec i na ten třetí Scream došlo). Oba filmy mají prostě smůlu, že jejich předchůdci nastavili standard moc vysoko, no:-).

Ať už bude šestka o čemkoliv, tak já hlavně doufám, že nadále zachovají ty unikátní prvky, které celá série až do pětky má (soustředění na oběti a nikoliv na zabijáky, reference na popkulturu i vlastní sérii, hraní si s žánrovými pravidly, atd.) a ideálně k tomu dodají zase něco nového/navíc, jako se jim to podařilo hned v několika předchozích dílech a budu zcela spokojen.


No vidíš, to pravidlo závěrečných dílů trilogie o vracení se na začátek a odhalování zásadních nových skutečností je taky něco, nad čím jsem v kině u trojky trochu kroutil hlavou, protože nic takového jsem nikde před tím ani potom neviděl. Godfather, SW, BTTF, Matrix, Terminator, Alien, Indy, LOTR, Evil Dead, Blade, Freddy, Michael, Jason, atd. (v době, kdy to ještě byly trilogie), nikde nic. S přimhouřenýma očima možná Bourne, ale to je tak vše, respektive i kdyby se něco v hlubinách filmové historie našlo, rozhodně to nebylo žádné pravidlo. Tohle si imho taky vycucali z prstu, aby mohli ten narativ s Romanovým původem zabalit do nějakého určujícího konceptu celého filmu (jednička reagovala na slashery jako takové, dvojka na pokračování ve stylu všeho víc a trojka by jinak neměla nic, protože od druhých dílů dál už to tak nějak splývá). Škoda, že u trojky nikdy nedošlo na nějaký Cravenův director’s cut, celkem by mě zajímalo, jak vypadala jeho původní vize.

V době premiéry dvojky jsem to s ní taky tak měl, ale s odstupem času cením o něco výš jedničku. Do kina jsem sice vyrazil díky Fukově povzbudivé recenzi v Cinemě dost natěšen, ale výsledek byl ještě lepší, než jsem doufal. Konečně film od fanoušků hororů pro fanoušky hororů. S tímhle receptem šli u jedničky do neprobádaných vod (byť sedmý Freddy ten meta přesah nakousl už pár let před tím), u dvojky a dál už měli cestičku umetenou a dalo se tušit, jak to bude vypadat a co může fanoušek od filmu zhruba čekat. Jinak mám ale dvojku s jedničkou téměř nastejno.

Jestli je nějaké pravidlo pro šestky, tak asi jen to, že až na pár čestných výjimek zvláště u hororů většinou nestojí za moc, tak snad se ho nebudou držet:D. Je fakt, že ten rozestup mezi trojkou, čtyřkou a pětkou umožnil tvůrcům reflektovat vývoj žánru a manévrovací prostor pro šestku mají v tomhle ohledu menší, ale něco by se ještě určitě našlo. Z fleku mně třeba napadá, že mohli nějak zareagovat na seriál, ať už jej dějově s šestkou propojit, nebo nějak tematizovat seriálové adaptace filmů/co funguje a co ne při přenášení značek do epizodického formátu, atd. Snad si pořádně vyhrají s tím městským prostředím (z traileru to vypadá, že jo) a nebude to tam jen proto, aby za každou cenu přišli s něčím novým.


Jako velký fanoušek série bych na šestku šel, ať už by dopadla jakkoliv (slovy klasika: “Vidím, že umíš snášet bolest. Byl jsem ženatý. Viděl jsem trojku. Dvakrát. V kině.”:-)), všechny filmy viděny v kině, tak teď na stará kolena už na tom nic měnit nebudu:-). Pokud to navíc dobře dopadlo, tak je to o to větší důvod, proč se těšit.

Co poprvé v sérii absentující Campbell? Podepisuje se to nějak na filmu (ať už pozitivně nebo negativně), nebo je to vlastně jedno?

Dík za info. Tak to je fajn, že si do budoucna úplně nezavřeli dveře a pokud bude mít Campbell zájem, může znovu nějakým způsobem naskočit na palubu.


Škoda, doufal jsem, že to pánové dotáhnou na trilogii. Do produkce se sedmička kvůli stávce stejně dostane kdoví kdy a vlastně bych se ani nedivil, kdyby se tak stalo až v době, kdy budou mít v kalendáři zase volno, ale asi nebyl čas ztrácet čas:-).

Landon je taková “nic proti ničemu” volba, no. Při pohledu na jeho předchozí žánrovky asi odvede plus mínus to, co je potřeba, ale těžko soudit, zda to bude stačit na nadprůměrnou pětku a šestku (zvlášť pokud se ujme i scénáře). Paramount moc jiných (úspěšných) ip nemá, tak snad si touhle výměnou nenabije hubu.


Velké mrzení, jak to se sedmičkou dopadlo, ale dalo se to čekat, no. Landonovi se vůbec nedivím, že nemá zájem po odchodu Barrery a Ortegy sbírat střepy, když byl najat, jen aby dotáhl trilogii do konce, zatímco teď se bude muset další film vymyslet od znova, protože pochybuji, že budou obě postavy přeobsazovat.

Je to škoda, ten psycho motiv ve stylu, ehm, Psycha, který v průběhu pětky a šestky nenápadně budovali, měl do budoucna slušný potenciál (Barrera a Ortega proti sobě, atd.) a nakonec z toho nic nebude. Jediná dobrá zpráva asi je, že oba poslední sequely dokázaly, že série není nebytně nutně závislá na původním castingu (jak to od jedničky do čtyřky vypadalo) a může úspěšně fungovat dál i s nově představenými postavami.