Parádní film, který se během let stal stavebním kamenem žánru a totální kultovní klasikou, byť v kinech ve své době dost pohořel (v podstatě totožný případ jako zmíněný Blade Runner z téhož roku).
Konec (kdo je kdo) jednak krásně pasuje do paranoidní atmosféry celého filmu a jednak imho funguje právě proto, že platí obě možnosti a záleží čistě na interpretaci každého diváka, které variantě dá přednost (tak jako v Blade Runnerovi, Total Recall nebo třeba Inception).
Campbell byl adaptací z 50. let zklamán (vinou odchylek od jeho textu) a před svou smrtí se prý nechal slyšet, že snad jednou možná někdo zadaptuje jeho povídku věrněji vůči předloze. Škoda, že se Carpenterova filmu už nedožil. Myslím, že by byl spokojen:-).
Film z roku 2011 samozřejmě kvalit Carpenterova díla nedosahuje, ale díky MEW a posunu v trikových technologiích tenhle prequel lomeno remake mám docela rád. Je na něm totiž vidět, že tvůrci měli k filmu z roku 1982 respekt a snažili se zachovat ducha “originálu”, nikoliv na frančíze pouze parazitovat (což se u Xtých pokračování a remaků děje dost často).
A když je řeč o The Thing, nemůžu nezmínit i o čtyři roky mladší The Fly od Cronenberga, která by si nějaký budoucí speciál rovněž zasloužila a má s Carpenterovým filmem několik podobností – taktéž má předlohu v podobě povídky, taktéž byla adaptována v 50. letech, taktéž jde o body horor, taktéž jej natočil význačný režisér s charakteristickým rukopisem a taktéž se považuje za skvělou adaptaci.
P.S. Pokud si správně pamatuji, tak u Tarantina nešlo jen o inspiraci/stejný styl, ale Morricone přímo použil kusy své hudby, která se u Carpentera do filmu nedostala.