Twisters je pěkná ukázka toho, že se na film ve velkém nahrnula cílovka (hádám, že především ze středozápadu, protože téma a OST), nějací náhodní kolemjdoucí … a pak už skoro nikdo. Tyhle legacy sequely devadesátkových značek, které stály především na trikové stránce, to mají v dnešní době těžké, no. Na jeden JP (dinosauři jsou populární tak nějak průběžně:-)) a jedno Jumanji (faktor Johnson, jinak mě nenapadá, jak se podařilo nahrabat taková numera:-)) připadá jeden Twister, ID4, Matrix, Space Jam, Terminator, atd. Zarazit publikum do sedačky už není moc čím, no. A pokud nezafunguje nostalgie a netrefí se kvalita, tak není, kde brát.

Každopádně resuscitovaná tornáda překvapila, čekal jsem o dost horší výsledek. O to více bude kravaťáky mrzet nasazení týden před pláštěnkami (přitom na to měli celý měsíc, kdy bylo od prequelu Quiet Place blockbusterové pusto, prázdno). Protože na, po dlouhé době všeobecně vyhlíženou, marvelovku se vypraví i balíci ze středozápadu a plf/imax sály pro Powella a spol. zmizí mávnutím kouzelného proutku.


Samotné tržby Twisters neřeším, průserem to smrdělo od počátku (rozpočet, žánr) a taky to tak dopadlo, ale ten poměr doma vs zbytek světa je tedy síla a slušná facka pro studio (respektive obě studia). Nepamatuju si, kdy se u velkorozpočtového studiového blockbusteru za posledních pár let něco podobného stalo. Jednička s tržbami skončila půl na půl a není těžké domyslet si proč – všechny uhranula revoluční triková stránka. Jestli tohle nedokazuje, že dvojka doma rezonuje jen kvůli domácímu tématu a možná písničkovému OST, což ve zbytku světa logicky tak moc nefunguje a triková stránka už nehraje žádnou roli, tak už asi nic.