Hmm tak Wahlberg na Sullyho jo? No jsem zvědav, zda u projektu vydrží, nebo se Sully ještě 3x přeobsadí, než to Sony konečně dotáhne do konce:-):-):-).

Ve hrách měl Drake řekněme okolo 30ky, pokud ve filmu bude mít okolo 20ky, osobně nemám problém. Prostě bude děj zasazen mezi prolog herní trojky, resp. flashback herní čtyřky* a první hru. To ale jen za předpokladu, že dostaneme od počátku filmu “hotového” Draka (byť třeba bez Eleny a Chloe) a nikoliv origin story, ve kterém bude Drake tak, jak jej fanoušci znají, posledních 5 minut, protože jsme jej svým způsobem viděli už ve hrách, ale hlavně v tuně jiných filmů.

*Nejsem si úplně jistý, zda flashback čtyřky rozumně navazuje na prolog trojky (proč by bylo na delší diskuzi) a jelikož čtyřka byla dost razantně překopána Druckmannem po odchodu Henning, ani bych se nedivil, kdyby ne, ale pro film je to asi ve výsledku stejně fuk.


Uvidíme, jak bude Holland působit v celém filmu, ale nemůžu si pomoct – v ukázce vidím Spideyho (ve smokingu:-)) a ne ND.

Doslovná vykrádačky scény s letadlem z trojky je pro mě trochu překvapením potom, co tvrdili, že nepůjdou dějově ve stopách her a mají v plánu přinést originální příspěvek do frančízy. Snad je tohle (letadlo) jen nějaká výjimka a pomrknutí na fanoušky. Protože pokud to bude mít novou storyline, ale prošpikovanou konkrétními – ikonickými – scénami z her, tak jako fakt nevím, zda to považovat za poctu předloze, nebo spíše za tvůrčí neschopnost přijít s něčím vlastním.


Oh crap, tak trailer už vypadá celkem ok (z toho castingu mi ale stále nejlépe vychází Chloe), přestože obavy o skládačku z jednotlivých dílů přetrvávají (letadlo z trojky, jeskyně s vrakem ze čtyřky, atd.).

Celkem ok, jakože to bude not great not terrible akčně-komediální jednohubka, na kterou se za rok zapomene ve stylu posledního Tomb Raidera, nikoliv jako filmově-videoherní událost, aspirující na post jak výborného filmu, tak výborné adaptace (jak by Sony jistě chtěla). Což je s ohledem na to, jak obvykle adaptace her dopadají, asi stále dobrá zpráva.

Škoda, že nevyšel ten přímý souboj s Indym. V únoru ND a v červnu Indy by bylo fajn archeologické combo:-).


Rozhodně posun od prvního traileru. Žádnou novodobou klasiku nečekám, ale zábavná dobrodružná jednohubka na jeden večer by to být mohla. U Hollanda sice v každém záběru stále vidím Spideyho než ND, ale to může být problém čistě na mé straně:-). Jo a konečně ukázali Wahlberga s knírkem, což se po fotkách z placu dopředu vědělo. A doufám, že z toho neudělají klasický podraz, tj. bude takhle vypadat až v posledních 5 minutách filmu, aneb “těšte se na pokračování, děcka”.


Trailer úplně v pohodě. Ten všudypřítomný hejt moc nechápu, herní série je doslova nacpaná podobně over the top akcí, hlavní trojice/čtveřice trousí onelinery na potkání a všechny postavy do jedné jsou tam jen jednorozměrné figurky (snad s výjimkou čtyřky, ve které se postavy po vzoru TLOU snažil ND trochu prohloubit). Filmové Účko je na tom úplně stejně a imho ani jiné/vyšší ambice nemá.

Holland mi sice stále do role moc nesedí, resp. vidím ve filmu Hollanda a nikoliv ND a stejně tak Marky Mark je zde opět za…Markyho Marka a ne za Sullyho, ale pokud bude dobrá akce, film bude mít podobné rollercoaster tempo jako hry, Banderas dostane slušný prostor (a nebude ve filmu tak 10 minut celkem) a vyklube se z toho “jen” slušná spotřební jednohubka (jako poslední Tomb Raider), tak za mně je to – po těch letech strávených v production hell – naprosto ok.


Porovnej to s libovolným dílem PotC, F&F (od pětky nahoru), Transformers nebo zmíněnou M:I a zjistíš, že Účko jede přesně v tom samém gardu totálně přepálené akce, při které si logika, fyzika a pravděpodobnost bere dovolenou.

Vždyť sama videoherní série se podobně přepálenými filmy inspirovala, tak je imho logické, že její filmová adaptace tak říkajíc dokončí kruh a bude se těm filmům podobat.


Tak třeba hned v jedničce M:I vrtulník v eurotunelu, který je očividně užší, než rozpětí jeho rotoru:-). Nebo “surfování” po silnici vedle motorky ve dvojce.

Pointa byla v tom, že filmové Uncharted se přepáleností akce nijak extra nevymyká zbytku “popcornové” filmové produkce a je celkem jedno, na základě čeho to vzniklo (seriál, hra, atrakce, hračky). Když už předloha podobné šílené kousky obsahuje a staly se z nich do značné míry highlighty celé série, tak je v Sony, podle mně logicky, dali i do filmu, protože část diváků je tam, opět podle mně logicky, bude čekat. Jak ten film nakonec dopadne kvalitativně je samozřejmě úplně jiná otázka.

Jo a bwt, vrtulník s lodí v podvěsu je variace na vrtulník s autobusem tamtéž ve Swordfish a bitka na cargu, vlajícím z letadla (když pominu videoherní trojku), byla v The Living Daylights. Takže nic moc nového, jen jiné měřítko:-).


Jednička na ty roky, které strávila v development hell, vlastně nebyla vůbec špatná, ale do nějaké žánrové pecky měla taky dost daleko (kdo v té době mohl tušit, že Indy o rok později dopadne úplně stejně, oh crap:-)). Každopádně Sony má ve dvojce co zlepšovat a Sullyho pornoknírek je úplně to nejmenší.

Protože kromě scény s letadlem a lodí akce nestála za řeč (jsem zvědavý, co vymyslí do dvojky, když ikonická herní sekvence s letadlem je už mimo, ehm, hru a ikonická herní sekvence s vlakem byla opravdu důkladně vykradena v sedmičce M:I, tak těžko soudit, zda se Sony odváží jít do přímého souboje s Cruisem), nápaditost hádanek a pastí měla taky své rezervy a na platforming (pro mě pokaždé nejzábavnější část hry) se pro jistotu vykašlali úplně.

Doufat v podobně kvalitativní skok, jaký se udál mezi herní jedničkou a dvojkou, je asi utopie, ale alespoň dorovnat jedničku by snad Sony zvládnout mohla, přece jen laťka tady není nastavena příliš vysoko:-).