Největší letošní provar z celkového pohledu (tržby, ambice, síla značky, starpower, divácké očekávání) za mě sedmička M:I, nehledě na to, kolik se dostalo zpětně od pojišťoven. Tady Cruise jako producent po šestce a Maverickovi nemohl mířit níž než k 800 mega+ a nakonec měl co dělat, aby pokořil obecně neoblíbenou dvojku (což se mu povedlo jen bez započtení inflace). Hned za ním ze stejného důvodu pětka Indyho (tady se nemohlo mířit níž než k 500 mega+). U zbytku pelotonu bylo předem víceméně jasné, že to skončí buď špatně, nebo hodně špatně a zázrak v pokladnách čekali snad jen ti nejnaivnější kravaťáci ve studiu.

Disneyovku a poslední marvelovku jsem zatím neviděl, tak jen hádám, že to pro ně platí taky, ale až na Edwardse (ať už si o filmu myslí kdokoliv cokoliv, tak ve srovnání se Snyderem za stejné prachy je to doslova veledílo) jsou to všechno případy, které si nabít hubu zasloužily a publikum kravaťákům ukázalo, že jistá hranice tolerance nekvality u něj přece jen existuje. Škoda, že to občas semele i někoho, kdo si to nezaslouží (Babylon loni, TLD předloni, D&D letos – doteď jsem nepochopil, proč to tak brutálně pohořelo:-(), no.

Ferrari je látka, která bude více rezonovat v Evropě a na spoustě trhů teprve zažije premiéru, ale jo, bude to taky velký karambol. Ale opět, je to něco, co se nečekalo? Tyhle dobové big budget biopicy (Ford v Ferrari, Gucci, Napoleon, atd.) prostě v kinech už nějakou dobu netáhnou (Oppie se nepočítá, to je ukázkový BO jednorožec).


Já netvrdím, že to nebude obří tržební průšvih, nebo že Evropa Manna zachrání. Jen to, že publikum v Evropě na tahle “evropská” témata slyší více než to v US a v minulosti (zmíněný Gucci nebo Napoleon) se to u podobných biopiců na poměru tržeb projevilo, takže si dovedu představit, že int se Mann dostane na dvojnásobné tržby dom (a drtivá většina z toho bude z Evropy). Ale pořád se pohybujeme těžce v červených číslech, to je jasné.

Jinak já bych nás naopak (jako jediné:-)) počítal, protože nikdo jiný, než fanoušci filmu, Manna nebo brandu na ten film tak jako tak nedorazí, i kdyby se STX a Neon úplně nevykašlali na kampaň. Ne po těch prvotních vcelku vlažných ohlasech.


Poklona před Wickem a Oppiem. Oboje vyhraněné žánrovky, svým tématem primárně určené pro úzkou cílovku, které si (byť z různých příčin) našly cestu k širokému obecenstvu a ještě k tomu ukázaly prostředníček názorům, že tříhodinová stopáž v kině je tržební žabička na prameni a to celé dokázaly díky svým kvalitám (i kdyby bez Barbenheimeru dal Oppie jen polovinu svých tržeb, pořád by to byl na podobný typ filmů velký úspěch).

Mario a Barbie tržebně překvapili, ale imho akorát zase a znovu dokázali, že shrábnout jackpot může úplně cokoliv z ranku not great, not terrible produkce, pokud se potká silný brand s hromadou fanoušků za zády a/nebo dokonale načasovaný hype s daným “produktem”.

Borec na konec je pak Diesel, který je sice terčem posměchu (#meincluded:-)) a desítka stála neuvěřitelný ranec, ale podařilo se mu všechny podobné 200 mega+ monstrprojekty (Indy, M:I, Transformeři, komiksovky s čestnou výjimkou Gunna) v BO nechat daleko za sebou. Kdo by to byl loni touhle dobou čekal:-)?

Uvidíme, kdo utrhne miliardu letos, jasného kandidáta tam oproti loňsku nevidím a sázel bych tak znovu na nějakého outsidera. U dvojky Dune odvážně tipuju, že kombinace faktorů ne-pandemie, ne-premiéra day one na streamu a grande finale pošle film někam k hranici 800 mega (#youwish:-)) a jsem zvědavý, jak na tom bude letos Čína, protože pokud BOM nekecá, tak loni po dlouhé době neměla ani jeden film v top 20 ww:-).

P.S. Ještě než to letos případně Furiosa podělá, tak jiná franšíza (natož akční) s většími tržbami u každého dalšího dílu je vedle Wicka třeba Mad Max:-).