V podstatě tentýž případ jako druhý obří “hračkářský” hit letoška Super Mario Bros., jen díky obsazení Robbie a spol. a zaplnění mezery na trhu “dámských” filmů zacílený na ještě širší část publika, než jen děti a fanoušky značky. V rámci svébytného film-biz žánru “dvouhodinová produktová reklama, za kterou si divák dobrovolně zaplatí” na pozici neotřesitelné jedničky tak s velkým přehledem nadále zůstává jednička The Lego Movie.

Pro fanoušky plastikového idolu krásy (a později inteligence, nezávislosti, kariérního úspěchu, uměleckého sebevyjádření, atd.) se jistě jedná o splněný sen. Množství easter-eggů, které se ve filmu objeví, je podle závěrečných titulků úctyhodné a tuny dalších se do nich ani nedostaly (opomenutí popové pecky od Aqua je prostě fail – když už měl Mattel prachy na použití sample songu, tak měl ukecat MCA k tomu, aby mu licencovali rovnou originál). Pro nefanoušky “té opravdové, od Mattela” (například mě:-)) jde o ne moc nápaditou, ne moc vtipnou a ne moc hravou záležitost s plakátově jednorozměrnými postavami, předvídatelným dějem a čítankově výchovným podtextem v závěru.

Pokud něco vysloveně pochválit, tak casting. Robbie v rámci možností, které ji poskytuje plochý scénář, odvádí maximum, Gosling je na tom stejně jen s tím rozdílem, že si navíc krade celý film pro sebe (v některých scénách se svým pojetím neodolatelné idiocie blíží levelu Zoolandera) a Ferrell hraje svou typickou (zábavnou) charakterovou škatulku. Plus je fajn, že kubrickovskou parodii úsvitu dějin z teaseru opravdu začlenili do samotného filmu (a je to asi to nejvtipnější, co v celém filmu nakonec je:-)). Zbytek je jen standardní studiová práce. Vlastně bych o dost raději viděl film o Kenovi, protože má v ději mnohem zajímavější (a také mnohem zábavnější a vděčnější) roli, příběhová linka okolo jeho postavy obsahuje vtipnější scény, jeho charakter si projde výraznějším vývojem a má na kontě zdaleka nejlepší song.

P.S. Nevím, zda to vychází z reality, tj. chudé produktové nabídky Mattelu, nebo z rozhodnutí tvůrců, ale na rozdíl od Barbie, která se ukáže v nejrůznějších, mnohdy bizarních, variantách, se na moc verzí Kena ve filmu nedostalo a je to škoda (proč tlustá BBW Barbie k sobě do páru nemá tlustého BHM Kena:-)?).