Průměrná žánrovka, která po vzoru War Of The Worlds nahlíží na celosvětovou katastrofu komorním pohledem “obyčejných lidí” a jejich ne/obyčejného boje o přežití.

Problémem těchto filmů je, že všechny do jednoho ukazují naprosto to samé a málokdy k tomu dodají něco původního a svého. V podstatě je úplně fuk, co je počátečním impulsem, který uvede věci do pohybu (kometa, mimozemšťani, virová nákaza, sluneční erupce atd.), zbytek se již jede podle šablony – rabování v ulicích, nefunkční státní správa, nastupující chaos, lidé ochotní pomoci vs tvrdí oportunisté, rozdělená rodina, ztracené děti bez rodičů, náhodná vs úmyslná úmrtí, resp. zabití atd. a rozdíl je jen v tom, který závěr nakonec tvůrci zvolí od “úplně všichni umřou” po “pár jich přežije”. Greenland bohužel je právě ten případ.

Hodně z ranku podobných filmů staví na morálních volbách svých postav a celkově si hraje s tématem “co všechno je ochoten člověk udělat pro to, aby přežil a mohl se nadále nazývat člověkem”. Tohle je hodně silná linka, která bez problému mnohdy utáhne celý film, v Greenlandu ale překvapivě v podstatě úplně absentuje. Navíc finále v klasickém hollywoodském stylu, které jakoby vypadlo z 2012, vůči zbytku filmu, který se snaží tvářit víceméně realisticky, působí trochu nepatřičně.

Nahoru film rozhodně táhne především civilní Butler a Baccarin (opravdu škoda, že po Deadpoolovi nedostává více šancí), na rozpočet filmu až překvapivě slušné triky (kterých není moc, ale ani úplně málo) a musím zmínit i Glenna, který, byť na minimálním prostoru, prostě zvládne uhrát cokoliv. To ostatní bohužel není nic, co bychom již neviděli ve spoustě jiných filmů z daného žánru a mnohdy v lepším provedení.