Energií nabitá kombinace Trainspottingu a Straight Outta Compton v úhledném severoirském balení, aneb takhle se to dělá (žije/zpívá/fetuje/souloží) v Belfastu:-). Živočišný biopic pojednávající o falešném (respektive značně přibarveném) originu skutečné kapely se skutečnými členy skupiny (a tudíž neherci) v hlavních rolích. Syrové sociální drama o nelehkém životě na pomezí dvou odlišných světů, oddělených od sebe politikou, náboženstvím a v neposlední řadě jazykem. A konečně nenápadná nízkorozpočtová festivalovka, která nepřekvapí svou originalitou (žánrové vzorce jsou tady na první pohled patrné), ovšem celkovým provedením už ano. Tím vším je Peppiattův celovečerní (sólový) debut.

Peppiattovi se tady podařilo skvěle namixovat vyvážený kulturně-sociální trip, ve kterém se “seriózní” témata (generační výpověď, revolta proti systému, manifestace národní identity prostřednictvím jazyka a hudby) potkávají s nadsázkou (vtipný voice over jednoho ze členů kapely, akurátní množství humoru, jež naštěstí nepřekročí hranice karikatury, spousta drog, neškodná dávka sexu a pochopitelně samotná hudba) a neherci s hvězdami (Fassbenderova role je skromná, ovšem o to důležitější) a to za doprovodu svižného tempa, nápaditého audiovizuálu (trefná informační grafika v obraze a animační vsuvky, použité na těch správných místech) a samozřejmě úderného a patřičně explicitního OST. O kapele jsem nikdy předtím neslyšel, po filmu se jejím fanouškem nestanu, ale její genezi jsem si užil od začátku do konce.