Parkinson si ve svém celovečerním debutu vzal příklad z Howarda a pár let starý dokument (jehož je shodou okolností spoluautorem) o záchraně jednoho nešťastníka ze spárů vodní masy taktéž převedl do hrané formy a byť to v jeho případě nedopadlo tak strhující podívanou jakou je jeskynní pecka Thirteen Lives, v rámci žánru survival thrillerů, natočených na základě skutečných událostí, odvedl více než dobrou (hlubinnou) práci.
Parkinson se musel vypořádat s tím, že celá událost s nehodou hluboko pod mořskou hladinou je vlastně dost přímočará historka, ve které se toho zase tolik nestane (chlápek nešťastnou náhodou uvízne na dně a dojde mu zásoba kyslíku, načež je zachráněn zbytkem posádky a kupodivu to přežije). Tenhle potenciální nedostatek naštěstí kompenzuje hned na několika úrovních současně, aniž by při tom zabředl do obvyklého hollywoodského patosu.
Počínaje příjemně civilním podáním bez zbytečného tlačení na pilu stran (smyšlených) dramatických situací a (přehnaných) diváckých emocí (pochopitelně vyjma šťastného konce), přes výborně hrající casting (na Harrelsona je v podobných chlapáckých rolích spolehnutí), poctivou atmosféru (loď potýkající se s divokými rozmary počasí na hladině a boj o život na dně vzdáleně připomene The Abyss), funkční dávku napětí, dramatu a emocí (zejména v dojemném závěru) a rozumně střídmou stopáží, která obsahuje minimum nadbytečných dějových odboček, konče.