Multižánrové cvičení, které v HW produkci častokrát nedopadá příliš dobře, naštěstí poslední Wanův kousek není ten případ. Trailery klamaly tělem a film je trochu něco jiného, než asi mnozí čekali (možná taková malá “předehra” před Ressurections:-)). Z mého pohledu to byl správný krok, byť někteří toto uhnutí stranou od tradičních Wanovských duchařin/lekaček možná nebudou snášet příliš dobře, protože jednak filmu nechybí moment překvapení a jednak je fajn, že Wan nešel na jistotu a nedodal znovu to samé, ale zkusil přijít s něčím novým.

Míchání detektivky a hororu je osvědčená kombinace (The Ring, Scream), míchání hororu s akcí už většinou není tak slavné (Fallen, End Of Days), zde se naštěstí všechny tři složky vzájemně doplňují, aniž by jedna druhou (nebo třetí:-)) narušovaly nebo způsobily, že se film Wanovi rozpadne pod rukama.

Zkrátka parádní tajemná detektivka, mající giallo nádech (prolog naznačuje na můj vkus až příliš a bez něj by pozdější “šokující” odhalení fungovaly ještě o úroveň výš), se slušnými akčními (na policejní stanici se imho tlačí na pilu více, než by bylo záhodno, ale na druhou stranu nemůže nikdo Wanovi vyčítat, že jeho film je málo krvavý:-)) a hororovými vsuvkami (které zpočátku příjemně navnadí na “klasického” Wana), která po celou dobu drží skvěle tempo, v průběhu filmu přináší nejedno dějové překvapení (v podstatě všechny okolnosti příběhu, které se mi během sledování zdály podezřelé nebo nedávající smysl jsou Wanem v závěru “filmově-logicky” vysvětleny) korunované tradičním whodunit elementem, sem tam si vypomáhající pěknými kamerovými úhly a rázným hudebním podkresem v důležitých “předělových” scénách a byť finále není až tak silné, jak jsem doufal, rozdává karty pro velice slibné pokračování. Které, pokud vznikne, doufám nadále zůstane ve Wanových rukou a Malignant nedopadne jako série Insidious a The Conjuring. A nesmím zapomenout zmínit Wallis, která hraje skvěle a už teď se těším, co předvede v případné dvojce.

Každopádně velký palec nahoru a pokud bude Wan nadále střídat velkorozpočtové blockbustery typu F&F 7 a Aquaman se svými autorskými projekty jako The Conjuring 2 nebo právě Malignant v uvedené kvalitě, tak je to win-win scenario imho pro všechny a nezbývá, než vyhlížet, kam se Wan vydá po dvojce Aquamana, ať už to bude pokračování Malignantu nebo nový projekt.

Napoprvé za 8/10, ale sedlo mi to strašně moc, takže nevylučuji, že s dalším zhlédnutím se ještě půjde nahoru:-).