Rozhodně je nutné ocenit, že duchovní nástupce Band of Brothers a Pacificu po dlouhých průtazích nakonec skutečně spatřil světlo světa a v rámci možností nabízí fanouškům historie WW2 další působivou podívanou, tentokrát z pohledu válečné fronty, nacházející se nikoliv v blátě, ale vysoko v oblacích. Přesto jistá pachuť po jeho dosledování zůstala.

Pominu titulkovou sekvenci, která namísto ilustračních záběrů k “nasátí atmosféry” bez obalu převypráví celý děj série, tudíž hned v úvodu prvního dílu je divákovi neznalému historie prozrazeno, jaké události budou postupně následovat a čím se bude finále série uzavírat. Přemíra na první pohled patrného cgi v leteckých scénách je asi nutná daň za to, že bitevní sekvence jsou stran výskytu letecké techniky a předváděných manévrů velkolepé a intenzivní, zatímco rozpočet bohužel není neomezený, přesto mě proměnlivá kvalita triků, respektive patrný kontrast mezi digitálními a praktickými efekty (tj. použitými replikami letadel), u projektu podobného rozsahu nepříjemně překvapila.

Větším problémem je však zbytečně velké množství postav a nevyvážená struktura děje. Kromě ústřední dvojice v podání Butlera a Turnera zbytek postav značně splývá, protože žádná z nich neoplývá výraznějším charakterem a když už se nějaká taková na scéně objeví (prostořeká a bezprostřední Powley), její příběhová linka zůstane ve výsledku nedořešena. Hned v několika epizodách z počátku série se narativ neustále dokola opakuje (větší část děje je věnována nepříliš zajímavému dění v zázemí, zbytek děje je zaměřený na mnohem atraktivnější akci ve vzduchu, kvůli čemuž to celé, předpokládám, vzniklo), zajímavé vedlejší linky (romance Boylea s Powley) vyšumí do ztracena, jiným je věnována neúměrná pozornost, přestože s hlavním děním nemají žádnou souvislost (Tuskegee Airmen), nebo jsou naopak trestuhodně odbyty (Overlord), případně úplně vynechány (Great Escape).

Reputaci si série vylepšuje díky výborným hereckým výkonům Butlera a Turnera (v rámci hostujícího castingu asi nejvýraznější stopu zanechává Powley), vítané změně perspektivy a tím pádem i atmosféry s nástupem některých postav do zajateckého tábora, zakomponování důležitých kapitol z historie (odboj na okupovaných územích, masakr v Rüsselsheimu, vykreslení života ve Stalag Luft III, nasazení Volkssturmu, následky Holokaustu, atd.) a v neposlední řadě samotným leteckým sekvencím, které jsou (při odhlédnutí od rozporuplné trikové stránky) patřičně rozmáchlé, napínavé a s pomocí “dokumentárně” roztřesené kamery vtahující (velká škoda, že jich není v sérii více). Band of Brothers zůstává nadále nepřekonáno, ale celkově se jedná o poctivý kus filmařiny a důstojného pokračovatele.