Andersona mám docela rád (a třeba AndersonCut u Event Horizonu by byl splněný sen), ale Monster Hunter je mizérie snad ve všech ohledech. Předlohu sice znám, ale nikdy jsem žádnou hru ze série nehrál, takže věrnost adaptace nemohu posoudit, ale dost pochybuji, že se (herní série) téměř celá odehrává v poušti a přilehlých jeskyních a jsou v ní všehovšudy snad 3 druhy monster, natož nějací vojáci z reálného světa.

Triky jsou na hodně slušné úrovni, stejně tak design samotných monster (ale předpokládám, že toto bylo do značné míry převzato z předlohy) a to je stran kladů vše. Jovovich i Jaa se snaží seč jim síly stačí (Pearlman má víceméně cameo), ale nemají co hrát, akční scény běžný průměr, příběh v podstatě neexistuje, jak a proč funguje daný fikční svět se divák téměř nedozví, totéž platí o postavách a vlastně i monstrech a celé to imho působí tak, že se z filmu vystřihla půl hodina budování charakterů a představení loru, přičemž je to (jako obvykle) pojato jako celovečerní prolog ke skutečnému dobrodružství, kterého se divák dočká ve dvojce, trojce atd. a.k.a. “víme, co skutečně chcete vidět, ale musíte nám zaplatit a nechat vydělat tímhle a pak to možná dostanete”.

Ze synopse k filmu jsem doufal, že dostanu něco na způsob Sengoku jieitai s monstry. Namísto toho jsem se dočkal StarGate jen s tím rozdílem, kdyby se Russell a Spader celý film motali v poušti a všechno ostatní (vesničani, příchod Ra, celá mytologie, finální střet atd.) se odehrálo v posledních 10 minutách filmu.