Hmm, celý film složený z POV záběrů, poměr stran 4:3 (divím se, že tady nepřihodili ještě černobílý obraz a one-shot formát, když už nekompromisní umělecká vize, tak se vším všudy:-)), vážné téma o těžkých časech v „nápravných“ zařízeních pro mladistvé v „baště demokracie“ uprostřed 60s, tj. v dobách panující segregace (pochopitelně natočeno na základě skutečných událostí), několik časových perspektiv a náhodné časové skoky v průběhu filmu, které už tak nesouvislý děj ještě více znejasňují a do toho stopáž blížící se dvě a půl hodinám a extrémně pomalé tempo.

To vypadá na ukázkově těžkotonážní artovku, jejíž hlavním (případně jediným) účelem je zabodovat na festivalech a především u členů akademie a následně shrábnout nějaké ceny. Podezření se po zhlédnutí filmu bohužel potvrdilo:-). Kombinace specifického audiovizuálu, minimálních produkčních hodnot, neznámého castingu, debutanta na režisérské stoličce a adaptace seriózní historické látky se zakomponováním archivních obrazových materiálů (k navození patřičné atmosféry a doplnění dobového kontextu) není překážkou v tom, aby daný film nabídl divákovi zajímavý (nebo dokonce obohacující) zážitek. Pomalým tempem se odvíjející nudná dějová linka, složená z více nebo méně smysl dávajících výjevů ze života hlavních postav v pasťáku, už bohužel ano. Další strhující Son of Saul se tady rozhodně nekoná.