První sezóna s hromotlukem Ritchsonem v hlavní roli byla nečekaně příjemné překvapení a pro všechny pravověrné fanoušky předlohy se jistě stala velkým zadostiučiněním po filmových adaptacích s “trpaslíkem” Cruisem. Po skvělé premiérové řadě tudíž byla očekávání u druhé sezóny nastavena opravdu vysoko. Dobrou zprávou je, že do značné míry byla naplněna, byť bez jistých kompromisů se to bohužel tentokrát neobešlo.

První sezóna vcelku logicky zadaptovala první Childovu/Grantovu knihu v sérii, s druhou sezónou se ovšem trochu překvapivě nepokračovalo plynule v řadě a přednost dostala kniha, která se v dosavadní sérii nachází někde zhruba uprostřed. Jako neznalec předlohy nemohu posoudit, zda to v porovnání s druhou knihou byla moudrá volba nebo ne, ale faktem je, že příběhová linka druhé sezóny není tak vydařená jako tomu bylo minule.

Ať už se jedná o samotnou podstatu případu, osobu hlavního záporáka (Patrickova účast se samozřejmě neobešla bez narážky na jeho nejslavnější roli, bohužel je to ale to nejzajímavější/nejzábavnější, co v celé sezóně předvede), přenesení děje z atmosférou oplývajícího vidlákova do zaměnitelného velkoměsta (atraktivita NYC prakticky zcela nevyužita), vedlejší flashbackovou linku, která se průběžně dělí o pozornost s hlavním dějem (a spíše jej zdržuje než obohacuje), nebo nápad přepnout z víceméně solitérní one man army mise na regulérní týmovku, čehož výsledkem je bohužel o něco menší prostor vyhrazený v ději highlightu celé série a totiž hlavnímu hrdinovi.

Co naštěstí funguje stejně skvěle jako v první sezóně je samotný Ritchson v roli nezastavitelné mlátičky s jasným morálním kompasem, který se nebojí ušpinit, pokud jde o spravedlivou věc. Na samotnou akci a bitky se zase tak často nedostane (první sezóna na tom nebyla o moc lépe), ale je stále příjemně nekompromisní a úderná, rivalita mezi Ritchsonem a Lombardozzim má správné grády, detektivní pátrání je náležitě zapeklité, členové týmu mají mezi sebou slušnou chemii, přičemž zejména Sten a nová posila Swan se více než osvědčily (pokud si někdo zaslouží označení “milf”, tak rozhodně Swan:-)) a ne všechny kladné postavy se dočkají šťastného konce. Těším se na potvrzenou třetí sezónu.