Animovaný prolog (na live action záběry asi nezbyly prachy), hodina a čtvrt kecání a sbližování plus čtvrt hodiny bezkrevné (obrazně i doslovně, protože rating) akce s twistem, který je poznat kilometry předem, happyend, konec.

Už z traileru, který ale vypadal překvapivě dobře, jsem měl pocit, že premisa dítě + (starý) superhrdina, spolu s ratingem pg-13, malinko “straší” takovým tím provařeným a neškodným family friendly syžetem (dítě + whatever – mimozemšťan/zvíře/robot/cestovatel v čase, atd.) a trailer, slibující temný a drsný thriller, tak trochu klame tělem. A jak to dopadlo se samotným filmem? Bohužel přesně takhle.

Stallone v roli životem/bojem/lidmi otrávené low level verze Supermana (super síla a nezničitelnost plus vlastní Kryptonit – v tomto případě vysoká teplota – přítomni, na laserový zrak, super rychlost a létání trestuhodně nedošlo:-)), funguje docela dobře (podobní outsideři/loseři mu jdou a je jedno, zda je to boxer, válečný veterán, boxer (vdovec), válečný veterán (poustevník) nebo nyní superhrdina:-)) a spolu s Asbækem, který si svého záporáka slušně užívá, táhnou film rozhodně nahoru. Stalloneho nedobrovolný pubescentní parťák naštěstí není vyloženě otravný spratek (jak to v podobných žánrovkách častokrát bývá), ale do nějakého sympatického “rošťáka” má také notný kus daleko.

Co film táhne naopak dolů je scénář plný klišé a logických děr (Jak přesně se vůbec vžilo povědomí, že ze souboje obou sourozenců přežil zrovna Samaritán, když na místě činu našli jedno tělo, masky obou z nich a kladivo si mohl vzít sebou, nebo jej naopak nechat na místě, kterýkoliv z nich? Co byl vůbec Asbækův evil master plan, kromě chaosu a riotu? Jako Nemesis vlákám Samaritána do pasti, abych ho zabil a když se to stane, jsem otřesen?), skrznaskrz průměrná akce (krev nebo gore s ohledem na rating pochopitelně zcela absentují) a prapodivný střih, kdy na sebe dialogy/scény sem tam zvláštně ne/navazují (neklamný to znak toho, že se asi mohutně prostříhávalo a ne vždy se to povedlo úplně hladce). Ne-až-tak-povedený digitální de-aging Stalloneho ve flashbacku a totálně digitální oheň ve finále už jsou jen ne-vítané bonusy.