Nástup Mounta v roli Pikea s celou posádkou Enterprise na scénu v Discovery působil jako zjevení a jejich účinkování tamtéž patřilo k jednoznačných vrcholům nejen dané sezóny, ale prakticky celé série. Všeobecné ohlasy byly nadmíru pozitivní a tak není divu, že někoho ve studiu napadlo, že by se toho dalo patřičně využít a Pike v čele posádky Enterprise tudíž dostal vlastní sérii. A kupodivu se zase pro jednou stal zázrak, srovnatelný snad jen s tím, jak sebevědomě dokázal ve své době zabodovat Frakes s celovečerním First Contactem a první sezóna nejen, že po stránce kvality za epizodním vystoupením Pikea a spol. v Discovery nijak nezaostává, ale dokonce jej ještě překonává:-). A to až do takové míry, že takhle svěží, dravou, stran jednotlivých epizod kvalitativně vyváženou a celkově famózní premiérovou sezónu neměla ani svatá trojice The Next Generation, Deep Space Nine a Voyager, o ostatních sériích ani nemluvě.

Casting se povedl na jedničku a i zbytek herecké sestavy, vedle již v Discovery představených Mounta, Pecka a Romijn, odvádí špičkovou práci a divákovi tak nedá příliš práce si je všechny do jednoho oblíbit (zvláště osazenstvo ošetřovny v podobě Olusanmokun a Bush jsou trefou do černého). Epizodická struktura sezóny, kterou se tato série vrací zpět k tradici z dob největší slávy ST, dovoluje tvůrcům předvést divákům každý díl něco jiného, případně obměnit styl. Klasické ST premisy z předchozích sérii jsou pochopitelně přítomny (výměna vědomí/těl, ponorková bitva v mlhovině, převleková fantasy báchorka, honička s monstrem v uzavřeném prostoru, hrátky s alternativními verzemi budoucnosti a samozřejmě prostor dostanou i prvotní setkání s neobvyklými formami inteligentního života), přesto se tvůrcům daří je zpracovat atraktivním způsobem. Nezapomnělo se ani na vlastní příběhové linky konkrétních postav a nejde tak jen o show ústřední trojice (Pike, Spock, Chin-Riley), zatímco ostatní postavy by byly v sérii jen do počtu. Plus vzhledem k časovému zasazení série nechybí spousta více nebo méně nápadných odkazů na prapůvodní The Original Series i navazující série.

Ale co je vůbec nejdůležitější, tvůrcům se v první sezóně podařilo dokonale zreplikovat atmosféru a takříkajíc “pravý duch” ST, který se po nástupu Abramse jaksi vytratil v záplavě cool akce, roztřesené kamery, bleskového střihu a jednoduchého humoru. Paradoxně tohle všechno je tady taky, ale k tomu i ten myšlenkový přesah a lehkost/hravost, kterými se ST v dobách před Abramsem vždy pyšnil. Celkově je první sezóna jedna velká paráda a perfektní divácký zážitek, ve který jsem v případě současné ST produkce už ani nedoufal. Snad si Goldsman, Kurtzman a Roddenberry nadále udrží dosavadní formu a druhá sezóna nabídne podobně excelentní podívanou:-).