Tak je to oficiálně potvrzeno:-). Druhá sezóna s přehledem dokazuje, že famózní premiérová sezóna nebyla nějaká podivuhodná souhra náhod nebo nebývale šťastná trefa z kategorie jednorázových zázraků, protože i tentokrát jde o podobně prvotřídní záležitost jako v předchozím případě. Po dobách zlatého věku, který ST zažíval v 90s se svatou trojicí The Next Generation, Deep Space Nine a Voyager, se v posledních letech ST konečně vrací zpět na kvalitativní vrchol a jednoznačnou zásluhu na tom má právě tahle parta.

Všechna pozitiva z minula naštěstí přetrvávají i zde a k tomu se dokonce přidávají některá další. Opět velký palec nahoru za špičkově vybraný casting, který potvrdil svou vynikající formu z předchozí sezóny a dokonce dokázal svým umem i překvapit, jelikož se ukázalo, že prudká změna žánru do herecky mnohem náročnějších (pěveckých:-)) zákoutí pro herce nepředstavuje žádný problém. K tomu je potřeba přičíst neméně geniální casting vedlejších rolí dalších postav z prapůvodní The Original Series.

Epizodická struktura sezóny, vlastní příběhové linky konkrétních postav (prakticky každý člen posádky dostane spravedlivě vlastní prostor v samostatné epizodě) a tradiční ST premisy (cestování časem, soudní přelíčení, prvotní setkání s neobvyklými formami inteligentního života, hrátky s alternativními verzemi minulosti) jsou pochopitelně opět přítomny. Novinku představuje celkově větší žánrově-tematický rozptyl. Druhá sezóna obsahuje více experimentálních dílů a méně tradičního planet of the week putování vesmírem a současně je zde patrné větší zaměření na hlubší prokreslení vztahů mezi postavami.

V rámci celé sezóny možná nejsou všechny epizody po kvalitativní stránce tak vyrovnané jako v předchozí sezóně (byť i tam se přece jen našly nějaké trochu slabší kusy), ale na ploše jednotlivých epizod o to více vyniknou dané highlighty. Tvůrci se totiž nebojí pouštět jak do vážnějších témat (romance napříč časem se smutným koncem, dopady války, traumata, otázky viny a trestu), tak přicházet s odlehčenějšími motivy. Vedle crossoverového setkání s animovanou posádkou z Lower Decks je potřeba zdůraznit především muzikálové intermezzo, které potěší jednak pěveckými výkony herců a chytlavostí všech songů a jednak různorodostí aranžmá a rozsahem žánrového zasazení (OST dané epizody protáčím stále dokola:-)). Pochvala tvůrcům taktéž za snahy o narovnání některých dlouhodobých nedostatků/nejasností ve ST kánonu (emocionální Spock, Khan a eugenické války).

Pár nepodstatných výtek by se asi našlo (Pike se za celou sezónu nedostane moc ke slovu ve prospěch ostatních postav, Pelia toho nad rámec svého představení a připojení se k posádce také moc nepředvede, na proklamované objevování podivných nových světů tady téměř vůbec nedojde, kvalita jednotlivých epizod není tak vyrovnaná jako v předchozí sezóně, atd.), ale z celkového pohledu jde znovu o splněný sen nejednoho fanouška ST (můj tedy rozhodně) a opětovná parádní jízda od začátku do konce:-). Netuším, čím to přesně je, že Goldsman, Kurtzman a Roddenberry to tady prozatím zvládají tak excelentně, ale modlím se, aby v tom v dalších sezónách pokračovali:-).