Hmm, souboj(e) kvůli uražené cti, skutečné historické postavy, přirozeně zakomponovaný emancipační podtón (který otravně neagituje, ale obohacuje film o další rozměr), historická Francie, vynikající herecké výkony, strhující akční scény a celkově parádní dobové drama – tak jako Scottův nedávný Last Duel. Náhoda? Nemyslím si:-).

Na první pohled obyčejná kostýmní žánrovka o rozhněvaných zásadových mužích (a jedné pokrokové ženě), kteří se nebojí vzít do rukou zbraň, aby se vyhnuli zdlouhavému chození po soudech s nejistým verdiktem a vynutili si respekt (případně pomstu) snadno a rychle:-), toho pro diváka nabízí překvapivě dost.

V prvé řadě samotné souboje, kterými se ve filmu nešetří, nepostrádají nápaditost stran výběru zbraní a tím pádem i stylu boje a odlišného průběhu daného střetnutí a nelze jim nic vytknout ani z pohledu zpracování. Choreografie je zvládnuta na výbornou (dokonce tady dojde i na pár akrobatických kousků) a pohotová ruční kamera v kombinaci s dlouhými záběry bez střihu dodávají akčním scénám neuvěřitelnou energii.

Příběhová linka je tak jednoduchá, jak jen může být (prakticky se jde od jednoho souboje ke druhému), ale kromě očekávaného motivu vzájemného vyřizování účtů se ve filmu najde prostor i pro spousty dalších témat, ať už jde o humorné vložky (prostořeká Tillier, nebojácně trousící urážky na všechny strany, je top:-)), decentní dávku romantiky, komentář o nelichotivém postavení žen v tehdejším světě, nebo náhled na fungování dobové žurnalistiky.

A tohle všechno se ze strany tvůrců zvládne odvyprávět za pomocí fantasticky hrajícího castingu (trojice Zem, Tillier a Perez naprosto vládne jak po herecké, tak i fyzické stránce) a nádherných kostýmů v sympaticky střídmé stopáži tak, aby hned v úvodu nastolené svižné tempo nepolevilo až do konce filmu (respektive napínavého finále) a nezbyl čas na nějaká hluchá místa v příběhu. Všechna čest Perezovi a spol. za odvedenou práci a dodaný divácký zážitek.