Knihy napsané na základě skutečných (a ideálně hodně pohnutých) událostí jsou vděčné téma pro přetavení do filmové podoby, pokud navíc vybrané téma spadá pod populární podžánr „true crime“ dramat, pak o to více. V případě na první pohled (jak jinak u sériových vrahů, že:-)?) sympatického a nenápadného, ovšem notně psychopatického, postrachu všech pacientů na jednotkách intenzivní péče, který v dlouhé řadě nemocnic řádí sice plíživě, ale ve velkém, tomu není jinak. Bohužel u vděčné příležitosti to také víceméně skončilo, protože tvůrci nedokázali potenciál, který látka nabízela, tak úplně naplnit.

Film se skládá z dvojice průběžně se střídajících dějových linek, přičemž hlavní pozornost je tvůrci věnována hlavní hrdince a jejímu (postupně se proměňujícímu) vztahu s nemilosrdným vlkem vrahem v rouše beránčím sesterském, což je na pozadí dokreslováno oficiálním vyšetřováním podezřelých úmrtí pacientů stran místních strážců zákona a úřadů. Problémem trochu je, že tato doplňková linka je mnohem napínavější, vyhrocenější, zábavnější a celkově divácky více atraktivnější, než vlastní osudy sériového vraha a jeho kolegyně, která postupem času pojme neblahé podezření a rozhodne se spolupracovat s úřady. Pokud by se film jako celek naplno zaměřil na zmíněnou detektivní linku a vrah se sestrou by v příběhu figurovali jen jako vedlejší postavy, filmu by to jistě prospělo. Nicméně Chastain i Redmayne podávají slušné výkony, přičemž druhý jmenovaný dostane navrch prostor se, ve scéně výslechu a doznání, herecky předvést (což sice využije tak nějak napůl, ale snaha tam vidět je:-)). Celkově obstojný zážitek, který táhne nahoru zejména detektivní linka a snaživá Chastain v hlavní roli.

P.S. Nejstrašidelnějším na celém filmu ovšem není počínání postav nebo příběh jako takový, ale opětovné poznání, jak moc v US ne/funguje systém zdravotního pojištění a zdravotnictví obecně (což jsem sice tak nějak tušil od dob Mooreova Sicko, ale vidět výsledky v praxi, viz textový doslov filmu, byl vskutku mrazivý zážitek).