Jedním slovem zbytečnost a definitivní důkaz o tom, že Marvel je už vážně v totálním háji a to zcela po zásluze, protože kvalitami své produkce se dostal na úroveň vycpávkové pásové výroby Netflixu na víkend. Kupodivu to sice není až tak zoufale marné, jak naznačovaly naprosto tragické trailery (což jen potvrzuje, že Marvel, vedle samotných filmů, už neumí dělat ani reklamy na ně), ale marné je to pořád docela dost a každý, kdo marvelovský filmový obsah stále ještě konzumuje v kině, tj. bez možnosti bránit se rychloposuvem, zaslouží respekt:-)).

Míra všeobecné letargie všeho a všech tady dosahuje prozatímního vrcholu. DaCosta za celý film přesně jednou (wow) ukáže, že jistým citem pro audiovizuál a styl možná disponuje (sekvence s “kočičí” evakuací posádky stanice svým feelingem připomínající Gunna), ve zbytku filmu bohužel úzkostlivě dodržuje současný marvelovský (prefabrikátový) standard, tj. od začátku do konce generická akce, digibordel na každém kroku a všeobecná kreativní bezradnost, jejímž zářným příkladem je muzikálová vsuvka, která je přesně tak bizarní/šílená, jak se o tom proslýchalo.

O nic zajímavého se nahraje (záchrana planety/vesmíru/whatever, kterou všichni viděli už kdoví kolikrát předtím, wow), hlavní postavy jsou divákovi ukradené, záporák “exceluje” tak akorát v kategorii “instantní bad guy girl na jedno použití” (už jen zapamatovat si dané jméno je ztráta času), jak to vlastně celé dopadne a kdo nakonec vyhraje/prohraje (případně zemře) je úplně jedno a povinná potitulkovka jen dokazuje, jak velký problém má Marvel s recyklací svého obsahu (aneb nic lepšího, než zase a znova lákat na mutanty v MCU (proboha, pokolikáté?), nás nenapadlo, sorry).

Nicméně Larson je plus mínus ok, Vellani v roli “vtipného” sidekicka není až tak nesnesitelně otravná jako v seriálu, čehož jsem se po trailerech obával (někdo s alespoň kouskem charismatu, jako byl Law, Mendelsohn nebo Pace v jedničce, tady ovšem chybí zcela bez debat), kočky si kradou celý film pro sebe, expozice je zkrácena na absolutní minimum a obecně stopáž je až podezřele krátká, tj. celkové trápení netrvá až tak dlouho, takže s hodně odřenýma ušima za 5/10. Každopádně kdo dosud pochyboval, že celý MCU je zralý na restart, tak mu Disney důkaz místo slibů právě dodal.