Dobrý, hodně dobrý to bylo, ale naprosté nadšení se v mém případě, bohužel, nedostavilo. Asi bylo mé očekávání po přečtení recenze a prvních dojmech nastaveno až příliš vysoko.

Má to skvělé momenty (Rooker v cele, prolog na pláži, čistka v táboře, sebeosvobození Robbie nebo většina scén King Sharka), má to pár slabších momentů (rande s prezidentem, dojemná story holky s krysou, finální akce, nebo většina scén s Davis), příběh je tady jen do počtu (naštěstí to Gunn sem tam vyvažuje změnou časové perspektivy) a akce je imho docela standard (od King Sharka jsem čekal trochu větší divočinu), přičemž i na můj – značně pokleslý – vkus to Gunn v některých scénách už přeháněl s gore, které tam bylo jen proto, aby tam bylo, protože točíme erko. Někdy to bylo v pohodě a fungovalo to, někdy moc ne, tedy alespoň na mně (asi jsem už “too old for this shit”:-)).

Na druhou stranu casting je super, chemii a dialogy mezi postavami Gunn umí jako málokdo, Elba s Robbie jsou tahouni jako vždy a překvapivě i Cena hraje na maximum (mumlavý chraplák Stallone je top:-)), většina vtipů funguje na jedničku a opět, Gunn je jeden z mála, u kterého to, co na papíře vypadá divně až trapně (mýval, strom, živoucí planeta, tady žralok, lasička nebo jednooká obří hvězdice), ve filmu funguje bez sebemenšího zaváhání a celkově si Gunn položil Ayera s přehledem na lopatky. Což je jednoznačně dobrá zpráva jednak s výhledem na trojku GotG, kde snad Gunn nepoleví ze své formy a jednak samozřejmě pro nás, diváky, protože jsme se opět dočkali výborného filmu z DCEU. Jo a nesmím tady zapomenout poděkovat Disneymu za jeho úzkoprsost a mediální připosranost, bez čehož by bylo o jeden slušnej film méně:-).