Nepřekvapivě je to po sedmé víceméně stále totéž, jen auta a letadla po robo-dinosaurech a robo-rytířích nově doplňují robo-zvířata (už chybějí jen robo-stromy nebo robo-spotřebiče:-)), ve středu dění je zase honba za novým a jak jinak než zase nesmyslným MacGuffinem (na jedno použití) a zase nejde o nic menšího než záchranu celého světa na poslední chvíli hrstkou statečných robotů a lidí, ale to vše je tentokrát doprovázeno jistými “polehčujícími okolnostmi”, díky kterým je film někde na půli cesty mezi sympaticky komornějším přístupem Knightova Bumblebeeho a v dnešní době již notně opotřebovaným over the top pojetím Bayových předchozích příspěvků do série.

Film má sice trochu pomalejší rozjezd a než se divák po krátkém prologu dočká klasických hrátek s roboty (jednoduchý humor, honičky, střelba a výbuchy, nepostradatelný autofetiš s obdivnými pohledy kamery na každý plech v dosahu každých pár minut, atd.), musí “přetrpět” nemálo minut tradiční seznamovačky s lidskými hrdiny a sledování jejich životních osudů před tím, než je šťastná náhoda spojí dohromady s roboty, nicméně stopáž nedosahuje dvou a půl hodin jako je u současných blockbusterů nepěkným zvykem a i díky tomu má film poměrně svižné tempo.

Další dobrá zpráva je, že obě hlavní postavy jsou, když už ne vysloveně sympatické, tak minimálně bez problémů snesitelné a nová náhrada za Bumblebeeho je překvapivě fajn (nejen proto, že se jeho hlasová interakce neomezuje jen na vysílání z autorádia). Kromě toho tady nejsou lidé (když už ve filmu musejí být) zase jen do počtu, respektive jejich hlavní účel nespočívá pouze v tom, aby se zmateně pletli robotům během bitvy pod nohy, a jejich zapojení do děje dává smysl (na poměry filmu o mimozemských robotech maskujících se za auta).

Ve stopách Bumblebeeho jdou tvůrci i po stránce humoru, který není tak infantilní jako v případě Baye a trapných chvilek je tak ve filmu jen pár, plus otravná dětská postava naštěstí nemá v ději příliš velký prostor. Finále sice opět skončilo přeplácaným digifestem jako u Baye (cílovka by byla jistě zklamaná kdyby ne:-)), ale jinak je slušně rozmáchlé, nepostrádá fan service momenty (návrat Bumblebeeho na scénu) a není celé utopeno ve tmě, jak je obvykle u blockbusterů dobrým zvykem, aby se ušetřily prachy na cgi. Plus překvapila potitulkovka slibující velké věci (hlavně tím, že něco takového zkoušejí až teď, kdy je značka na ústupu a nikoliv v době její největší slávy)