Předlohu jsem nečetl, takže pouze hádám, ale film na mně působil jako taková ta typická adaptace, která z knihy vypreparuje holou kostru co, kdo, proč a jak a tím to (téměř) končí, přestože kniha samotná je postavena zejména na emocích, citových a jiných rozpoloženích a vnitřních proslovech přítomných postav (a především pochopitelně titulní hrdinky). A to z toho prostého důvodu, že film je především klasická romance/moderní pohádka, přičemž kriminální linka, uvozující vyprávění, je zde jen do počtu a to jak stran prostoru na plátně, tak i samotnou náplní.

Vyšetřování je redukováno na úplné minimum a soudní přelíčení je tvůrci vedeno tak jednoznačně (obhajoba má neprůstřelné alibi, zatímco obžaloba staví čistě na dohadech, domněnkách a co by kdyby), že postrádá jakékoliv napětí, nebo dokonce obavu o osud hlavní postavy. V průběhu filmu jsem trochu doufal, že porota alespoň nelogicky vynese odsuzující verdikt a nějaké to drama vznikne z následujícího vývoje situace, leč marně:-). O to tady totiž tvůrcům vůbec nejde. Sice je otázkou, proč v příběhu vůbec podobný prvek je, když vlastně moc nefunguje (ambivalentní závěr, implikující (nebo taky ne) pachatele zločinu, je zde spíše z povinnosti uzavřít všechny dějové linky, než v roli katarze příběhu), ale to může jít na vrub klidně převodu z knihy, ve které to smysl dává, do filmu (a nebo je to k ničemu i tam:-)).

Podstatné jsou v tomto případě jiné faktory a totiž krásná příroda (při sledování filmu jsem byl trochu překvapený, že to v NC vypadá úplně stejně jako v LA, abych se v závěrečných titulcích dočetl, že se natáčelo v LA:-)), sympatická hlavní postava (Edgar-Jones, na které celý film stojí a padá, hraje velice dobře), atmosféra „starého dobrého Jihu“, opravdu pozvolné tempo a samotné schéma všech podobných látek/témat (tj. sledování hrdinky, které mohou diváci držet palce, aby překonala všechny nástrahy a nebezpečenství a nakonec došla svého štěstí), což vše tady funguje na relativně slušné úrovni.