Nejsem cílovka (obě předchozí adaptace viděny a víceméně zapomenuty) a trailery se mi tak úplně nepozdávaly, ale kupodivu se samotným filmem se u mě happy end dostavil:-). Pokud budou studia přicházet s podobně vydařenými originy, jako je tomu v případě Wonky nebo nedávno Cruelly, jsem ochoten jim dojení jejich slavných značek tolerovat:-).

Muzikálové vsuvky stran chytlavosti songů i taneční choreografie jsou, s čestnou výjimkou Grantovy představovačky, bohužel vzácně nevýrazné (asi proto se s nimi WB v trailerech, kromě zmíněného Grantova liliputa, vůbec nepochlubil:-)), samotný Grant je v ději trestuhodně nevyužitý, což je o to smutnější, že jde o zdaleka nejzábavnější postavu široko daleko a navíc má na kontě zdaleka nejlepší song v celém filmu, a komediální jistota Atkinson je na tom naneštěstí ještě hůře (v podstatě má ve filmu jen cameo), ale jinak vlastně nemám, nač si stěžovat.

Příběh sice nemá čím překvapit (Wonka čelí řadě protivenství a na konci postaví továrnu, aneb dveře k pokračování otevřeny dokořán:-)), ale nechybí mu svižné tempo, v podobných žánrovkách povětšinou otravný dětský prvek je omezen na nejnutnější minimum, audiovizuál je příjemně starosvětský, snová atmosféra na hraně fantasy a reality funguje výborně a castingu není co vytknout. Muzikál je obzvláště těžká disciplína, ale Chalamet zase a znova potvrzuje, že bez výraznějších problémů zvládá jakoukoliv hereckou polohu a kromě toho dokáže utáhnout celý film jen skrze svou osobu, Colman si svou roli viditelně užívá a Grant se tady opět nachází (jak je jeho dobrým zvykem posledních pár let) v režimu “hraní pro radost” (velká škoda, že ve filmu nedostal více prostoru).